četrtek, 31. december 2009

Veliko zdravja, sreče in poslovnih uspehov v letu 2010!

Iztekajoče leto 2009 smo vsak po svoje poskušali, karseda uspešno zaključiti in pripeljati h koncu. V želji, da bo 2010 še uspešnejše, vam želim mirne praznike.


sreda, 23. december 2009

9 priročnih povezav na božično temo

Dan pred Božičem se je lepo spomniti na vse svoje prijatelje, družinske člane, poslovne partnerje in vse, ki so na nas med iztekajočim letom pustili vtis. Če nimate časa, da bi jih osebno obiskali ali jim voščili, jim lahko s pomočjo priročnih povezav na božično temo pošljete vsaj elektronsko voščilnico.

25+ lepih božičnih ikon




















16+ ozadij za božična voščila



















23+ Photoshop tutorialov z božično tematiko




























Brezplačni Božični fonti

























50+ brezplačnih božičnih slik za uporabo



















20+ najboljših božičnih designov


















Pa lepe in mirne praznike tudi z moje strani.

nedelja, 13. december 2009

Napredek računalniških monitorjev narekuje izgled spletnih strani

Od časov, ko smo spletne strani pregledovali na starih 14" CRT TFT monitorjih, pa do danes, ko nam proizvajalci za razmeroma nizko ceno ponujajo 22", 24" in več inčne LCD monitorje z razmerjem 16:9, je tudi izdelava spletnih strani napredovala skupaj z monitorji. Od razmerja 4:3, preko 16:10 in končno 16:9 je minilo le nekaj let.

Razmerja računalniških zaslonov
lcd monitorji zasloni skozi čas


Spletne strani širine 784 pixlov, ki so včasih delovale impozantno, danes delujejo skorajda smešno na LCD monitorjih z razmerjem 16:9. Zato se grafični oblikovalci spletnih strani zatekajo k širšim spletnim stranem, večjim fontom, slikam in ostalim elementom spletnih strani, da bi dosegli maksimalen učinek. Tak način izdelave spletnih strani poleg vse večjih in širših monitorjev narekuje tudi WEB 2.0 tehnologija ter 960 grid system, saj je računalniški zaslon postal le eden od pregledovalnikov internetnih strani. Ob upoštevanju obeh tehnologij, pa spletne strani izdelamo na način, da se pravilno prikazujejo tudi na ostalih pregledovalnikih internetnih strani, in sicer iPhonu, netbookih, igralnih konzolah, GSM mobilnih telefonih, ...

Primer spletne strani širine 784 ter 950 pixlov na LCD monitorju z razmerjem 16:9.

784 pixlov
registracija domen



950 pixlov
izdelava spletnih strani

Vprašanje je, kje se bo ta trend ustavil, saj so na trgu že LED TV zasloni z razmerjem 21:9 in samo vprašanje časa je, kdaj se bo to razmerje prestavilo tudi k računalniškim in ostalim zaslonom.

četrtek, 10. december 2009

Registracija domene .eu od sedaj tudi s šumniki č, š in ž

Od danes dalje, se pravi 10. decembra, lahko uporabniki registriramo domene .eu tudi s šumniki č, š in ž ter ostalimi znaki, ki jih ne vsebuje ASCII nabor. Tudi z nemškimi, grškimi, bolgarskimi, slovenskimi ... črkami in znaki.

Domene bo zaenkrat možno registrirati pri Domainmonster.com. Kaj bo to prineslo v prihodnosti je težko reči. Ali se bomo uporabniki navadili na domeno, kot je recimo finančnosvetovanje.eu ali ne bo pokazal čas?



torek, 08. december 2009

Kako s Photoshopom pripraviti slike za spletno strani

Za spletne strani ne potrebujete slik visoke resolucije. V nadaljevanju si bomo pogledali, kako ustrezno zmanjšati slike v Photoshopu, da bodo primerne za spletno galerijo ali spletne strani. Sam uporabljam Photoshop CS3, čeprav je danes na tržišču že tudi Photoshop CS4. V profesionalnih programih, kot je Photoshop nam zelo prav pride uporaba bližnjic ali shortcutov. Poskusite se navaditi nanje, saj zelo olajšujejo delo.

1. Najprej je potrebno sliko odpreti v programu za obdelovanje slik. Kliknemo File> Open> Poiščemo sliko na našem disku in jo odpremo:


>File >Open >Browse >Open ali CTRL+o
grafična obdelava slike





















2. Ko imamo sliko odprto, jo ustrezno pomanjšamo. To naredimo tako, da kliknemo Image> Image size>, ki nam odpre novo okno. Tu potem izberemo velikost naše fotografije. Če imamo nastavljene privzete funkcije v programu Photoshop, je dovolj, da v prvo okno vpišemo želeno dimenzijo tj. širino slike, višina pa se bo ustrezno proporcialno zmanjšala. Za splet so dovolj velike fotke dimenzije - širine recimo 800x600 pixlov. Čeprav se zadnje čase v poplavi LCD zaslonov z razmerjem 16:9 razmerje malce spreminja. Saj deluje slika v razmerju 4:3 nekako okorno in zastarelo.

>Image >Image size > ali ALT+CTRL+i


3. Končno moramo sliko le še shraniti. To naredimo tako, da gremo na >File >Save for Web & Devices kar nam spet odpre novo okno, kjer se ponudijo dodatne možnosti. Na izbiro imamo format shranjevanja slike, kvaliteto ter še mnogo drugih  postavk. Pomembne so predvsem format (jpeg, gif, png, auto insurance) ter kvaliteta slike (v procentih). Za našo sliko dekleta uporabimo .jpeg ter quality 50% kar za splet popolnoma zadostuje.


>File >Save for Web & Devices ali ALT+SHIFT+CTRL+s
shranjevanje slike
izberemo še mesto kamor bomo sliko shranili ter ime slike. Priporočljivo jo je poimenovati, tako da tudi ime slike najbolj ustreza tistemu, kar je na sliki. V našem primeru naprimer dekle.jpg
Če imamo večje številko slik, podobnih dimenzij, ki bi jih radi pomanjšali na enak način, lahko ustvarimo v Photoshopu akcijo, ki nam še olajša delo z urejanjem fotografij. Več o akcijah prihodnjič.

Za obdelavo slik lahko uporabite tudi katerikoli drug program. Windowsi imajo že prednaložen npr. program Windows Photo Gallery, ki je za osnovno obdelavo popolnoma zadovoljiv.

sobota, 05. december 2009

E-mail marketing ali pošiljanje nezaželene "spam" pošte?

Kako je nastal "spam"?

Splošno prepričanje je, da je beseda za nezaželeno pošto oz. spam dobila ime po pričujočem videu Monty Python-ov. V videu se SPAM pojavi vsaj tolikokrat, kolikor ga povprečen uporabnik spleta dobi na dan.



Ni vsaka nezaželena pošta, ki jo prejmemo spam. Uporabniki včasih pozabljamo, kje vse smo pustili svoje podatke, komu smo jih zaupali in vse prehitro obkljukamo "Terms of conditions", v bistvu jih nikoli niti ne preberemo. Ravno v Pogojih poslovanja se ponavadi skriva naše "dovoljenje" podjetjem za pošiljanje različne pošte, obvestil, akcij in še česa drugega.

Vendar resna podjetja tega ne bodo izkoriščala, saj vedo, da je kupec, ki je slabe volje, celo slabši od kupca, ki ga sploh ni. Ker bo nezadovoljen kupec to svoje nezadovoljstvo prenesel vsem svojim prijateljem in znancem. Prav tako bo resno podjetje vaš e-mail uporabilo izključno za promocijo svojih izdelkov in storitev. Na koncu maila bo vedno obrazec za odpoved iz mailing liste, ki pa bo enostaven in delujoč, ne kompliciran in zavajajoč.

Zato predno se razjezite na 'spammerje', pomislite najprej, kje vse ste pustili svoje 'prstne odtise'. V kolikor je nezaželene pošte vseeno preveč, obstajajo pogrami, ki prestrežejo takšno neželeno pošto. Tudi zastonjski, kot recimo Mailwasher.

sreda, 02. december 2009

Slike - pomemben del spletnih strani


Danes si lepih in učinkovitih spletnih strani, brez kvalitetnih slik, fotografij, skorajda ni moč zamisliti. Drži, da so blogi in forumi, kot pomemben del spleta lahko tudi brez kakovostnih slik zelo uspešni, vendar pri straneh, ki prodajajo storitev ali blago, je potrebno pozornost obiskovalca najprej pritegniti s podobo spletne strani.

Pri izbiri fotografij se vedno pojavi dilema. Uporabiti svoje slike ali kupiti slike na shutterstocku, stockxpertu in podobnih spletnih straneh. Slike lahko dobimo tudi zastonj, na straneh, kot je naprimer tale. Obstaja tudi možnost najema profesionalnega fotografa, ki vam bo naredil profi slike na katerih bodo vaši artikli, zaposleni, poslovni prostori, kar je verjetno še najboljša izbira. Saj tako dobite kvalitetne fotografije, ki bodo unikatne in se ne more zgoditi, da se bo nosilna fotka na vaši internetni strani, pojavila tudi pri konkurenčnem podjetju.

Ker ni potrebno, da so slike, ki jih uporabite na vaši spletni strani zelo velike resolucije, in ker je čas nalaganja spletnih strani danes izrednega pomena, obstajajo tudi spletne strani s pomočjo katerih lahko svoje slike še dodatno "pomanjšate". Na spletni strani lahko svojim slikam dodatno oklestite kilobyte.

Fotografije so pomemben del spletne strani, vendar ker brskalniki slik in videa še vedno ne znajo "prebrati", je tekstovna vsebina še vedno ključnega pomena. Brskalnik različne vsebine spletne strani drugače prebere. Kljub naporom, ki jih Google vlaga v to, da ne bi bilo razlik med txt, jpeg ali avi datotekami.

Primer:

1. Tekstovno
vinska klet

2. Video


3.
Fotografija
vinska klet, vino

Vsi trije zgornji primeri prikazujejo oz. opisujejo isto stvar, ki je v tem primeru Vinska klet. Prvi jo tekstovno opiše, kar imajo brskalniki najraje, saj je nedvoumno kaj to je. Drugi in tretji primer pa sta že trša oreha za brskalnik, saj nam mora le-ta zaupati, da je na sliki ali videu res vinska klet. Res lahko video ali sliko opišemo z ukazom alt ali z dodatnimi opisi za video, a še vedno gre za zaupanje. Ker je Google prevelik brand, da bi igral na karto zaupanja, razvija svoja orodja s katerimi skuša in tudi že testno, uspešno prebira slike, seveda tekst v slikah. Vendar je tu spet odvisen od zunanjih dejavnikov na katere nima vpliva. To je seveda kakovost slike, teksta, razmik med črkami, ipd. Vprašanje je tudi kdaj bo brskalnikom uspelo, če sploh kdaj, razbrati, da je na sliki kamin, miza, odprta vrata, preša.

Pri uporabi videa in fotografij je tako kot z ostalo vsebino na spletu, uporabljajte le slike ali video katerih lastnik ste ali imate pravico lastnika do uporabe.