sreda, 24. februar 2010

Google Buzz - Zakaj mu bo uspelo

Google Buzz

Čeprav je Google Buzzle le še ena izmed socialnih mrež ima eno veliko in odločilno prednost pred ostalimi podobnimi kot so: Facebook, FriendFeed, LinkedIn, ipd. Integrirana je namreč v Gmail. Ko se prijavite v obstoječ Gmail račun se pred vami pojavi pojavno okno. Lahko greste seveda direktno v Gmail inbox, a vendarle se bo verjetno to okno pojavljalo vse dokler ne boste kliknili tudi ikone Buzz. In potem ste buzzed!

Z vidika tehničnih rešitev in novosti Buzz ne ponuja ničesar kar že ne poznamo preko Facebooka ali Twitterja. Dodajamo lahko slike, videe, kratka sporočilca, s to razliko, da je kompleksnejši od Twitterja ter hitrejši in enostavnejši za uporabo od Facabooka.

Z implementacijo Buzz-a v Gmail pa se Google sooča s tožbo, ki jo je vložila dotična Eva Hibnick. Googlu se dogaja točno to, kar se je dogajalo tudi Microsoftu. Ko je postal korporacija, ki stremi le še k profitu, se začenja tudi konec njegove bleščeče podobe v javnosti. Fraza: "Don't be evil!", ki jo Google tako rad omenja vse bolj bledi.

Je pa tako, da je Gmail zastonj aplikacija in z njeno uporabo se načeloma strinjamo, da lastnik tj. Google počne z njo kar hoče. Tu bi lahko Google seveda ubral tudi drugo pot in bi vsem, ki si ne želijo Buzz in ostale 'navlake', ki se bo verjetno še zgodila, ponudil plačljiv Gmail. Ki pa bi bil res samo poštni nabiralnik. Očitno so se raje odločili za to drugo pot.

Nekaj plusov Google Buzz-a:
- je del Gmaila
- je hitrejši za uporabo kot Facebook
- ima bolje rešeno vprašanje lastniških pravic kot npr. Facebook (spomnimo se tožbe uporabnikov naperjene proti FB-ju)
- ni potrebna še ena od neštetih registracij, saj je Buzz del Gmaila


Pa še minusi:
- veliko ljudi uporablja gmail za posel, sedaj je to le še eden od 'awful waste of time' aplikacij
- vsi moji kontakti v gmailu so avtomatično vidni vsem uporabnikom
- je del Gmaila
- Googlu sedaj res manjka samo še to, da pogleda iz našega hladilnika pa smo tam

V spodnjem videu si lahko ogledate uporabo Buzza:


ponedeljek, 15. februar 2010

Google ukinja podporo Microsoftu

Google je oznanil, da s 1.3.2010 ukinja podporo Microsoft brskalniku verzije 6. Novica, ki bo razveselila, verjetno kar vse po vrsti. Morda tudi sam Microsoft, ki ni imel srca, da bi sam prekinil podporo zastarelemu in postaranemu brskalniku Internet Explorer 6.0.

Podporo naj bi Google najprej ukinil preko zelo obiskanega Youtuba ter na svojih Google sites. Kmalu bodo verjetno sledile še ostale aplikacije.

S stališča navadnega uporabnika to ne bi smelo prestavljati velikih težav, saj so vsi spletni brskalniki brezplačni in enostavno namestljivi. Več o spletnih brskalnikih, ki so na voljo, v eni prejšnjih objav >> Veselo pa bodo verjetno nazdravljali predvsem izdelovalci spletnih strani in internet aplikacij ter aplikacij za mobilne telefone, saj sedaj ne bo več potrebno izdelati strani posebej za IE 6.0. Resda tudi sedaj to ni bila ne vem kaka težava, a vendarle je bilo potrebno dati pozornost tudi temu, še vedno zelo zastopanemu brskalniku.

Bitka med gigantoma se kot kaže šele dobro začenja, saj je Google oznanil svoj lasten operacijski sistem, ki ga namerava kmalu predstaviti in naj bi bil trn v peti Windows-om. Medtem pa Microsoft oznanja prenovljen motor svojega spletnega iskalnika Bing-a in še kopico drugih zadev. Korist pa bomo na koncu imeli vsi uporabniki, saj s povečanjem konkurečnosti dobimo več za isti ali celo manjši denar.

Leto 2010 bo kot kaže še zelo zanimivo.

torek, 9. februar 2010

Keywords - Ključne besede, 5.del

Keywords - Ključne besede

ključne besede
Ključne besede so besede ali besedne zveze - fraze po katerih so vas vaši obiskovalci našli v spletnih iskalnikih in prišli na vaše spletno mesto. To je zelo pomemben podatek, saj so obiskovalci, ki so prišli na spletno stran po ključni besedi, potencialni kupci ali uporabniki vaših storitev. Zakaj? Zato, ker so iskali točno to, kar vi ponujate. Če ste vinska klet in prodajate vino, obiskovalci pa so vas našli preko besede kozarec, je malo verjetno, da bodo kupili vino. Se zgodi, vendar taki obiskovalci so redki.

Predvsem je obisk na podlagi ključnih besed pomemben z vidika, ali imamo sploh vpisane prave ključne besede za našo dejavnost in artikle. Kot že rečeno, kupci, ki so slučajno poguglali na vašo stran, niso pravi kupci.

Podatek po katerij ključnih besedah so vas vaši obiskovalci našli je pomemben v povezavi s časom in zapustno stopnjo. Več časa, ko si ogledujejo vaše strani, bolj je verjetno, da ste jih s svojimi vsebinami pritegnili. Seveda pa je tu pomemben tudi Bounce rate ali Zapustna stopnja. Če imate veliko obiska, ključne besede so pravilno nastavljene, Bounce rate pa je kljub vsemu velik, je verjetnost, da vaša spletna stran ne prepriča. Najbrž ste že kdaj prišli na kakšno spletno stran, kjer tudi po 3 - 4 klikih še vedno niste vedeli za kaj se gre oz. kaj sploh prodajajo? Zasnove takih spletnih strani se je potrebno izogibati. Vaša spletna stran mora že takoj na začetku nakazovati kaj prodajate.

>> na temo Statistika obiska spletne strani - Google Analytics, 1. del

nedelja, 7. februar 2010

Average time on site - Povprečen čas na spletnih straneh, 4.del

Average time on site - Povprečen čas na spletnih straneh

Povprečen čas, ki ga obiskovalci preživijo na vaših spletnih straneh je v povezavi z drugimi podatki kot so: število obiskovalcev, po katerih ključnih besedah so prišli na vašo stran, na katerih straneh se najdlje zadržujejo, izrednega pomena. Neko zlato povprečje je okoli 1:30 minute. Kar je več, je seveda samo dobrodošlo, vendar spet odvisno od zasnove vaše spletne strani. Ni nujno, da je kratek čas na vaši internet strani, nujno tudi slab podatek.

Primer: Minuta in pol na spletni trgovini, kjer izbirate otroški voziček in primerjate med modeli je zelo malo; medtem ko je na internet strani, kjer se ukvarjajo z računovodskimi storitvami in potrebujete samo njihovo telefonsko številko, ki jo najdete v trenutku, minuta in pol lahko zelo veliko, ker pomeni, da ste si ogledali še kaj drugega. Pobrskali po ostalih vsebinah.



>> na temo Statistika obiska spletne strani - Google Analytics, 1. del

petek, 5. februar 2010

Visitors - Obiskovalci spletnih strani; Google Analytics 3. del

Visitors - Obiskovalci spletnih strani

Obiskovalci spletnega mesta se delijo na Visitors ter Unique Visitors. Seveda je pomembnejši podatek Unique - Unikatnih obiskovalcev, saj delež obiska pripada tudi nam samim, našim zaposlenim, mama, sestram, konkurenci,  itd. Veliko število različnih obiskovalcev še ne pomeni nujno tudi uspešne strani. Poznam stranko, ki ima samo 300 zvestih kupcev svojih storitev in je izredno uspešna. Vendar o teh 300-ih ve sve. Tudi kdaj si umivajo zobe in s kom hodijo spat, tako da sam podatek o številu obiskovalcev ne pove vsega.

Še bolj postanejo smešne razne reklamne kampanje podjetij za optimizacijo spletnih strani, ki se radi pohvalijo, da so za 618% povečali obisk spletne strani. Ja, ampak kakšni so ti obiskovalci. So potencialne stranke ali le tisti, ki dvigujejo Bounce rate? Sedaj vemo, kaj to pomeni.

Podatek o številu obiskovalcev je potrebno gledati v povezavi s časom, ki ga preživijo na straneh, koliko strani so si ogledali in katere. Morda še najvažnejši podatek, kako so prišli na vašo spletno stran. Primer: če prodajate hruške, obiskovalec pa je prišel na vaše strani preko besede: drevesa, je malo verjetno da je potencialna stranka. Verjetneje je, da išče drevesnico.

>> na temo Statistika obiska spletne strani - Google Analytics, 1. del

sreda, 3. februar 2010

Bounce rate - Stopnja zapustitve spletne strani; Google Analytics 2. del

Bounce rate - Stopnja zapustitve spletne strani

Tudi "Zapustna stopnja" je kazalec s katerim se meri delež spletnih obiskovalcev, ki so obiskali samo eno spletno stran. Se pravi, obiskovalec je prišel na vaše spletno mesto, vendar je to tudi zapustil, ne da bi ogledal še kakšno drugo vašo stran. Meri se v odstotkih, kjer je 100% najslabše, medtem, ko je bližje 0% najboljše, saj pomeni, da so si obiskovalci ogledali še kakšno drugo vašo stran, ne samo tisto na katero so 'prileteli' (landing page).

Vendar tudi visok Bounce rate odstotek sam po sebi ne pomeni nujno slabo. Primer, prodajate hruške in obiskovalci so prišli točno na vašo stran, kjer jih prodajate in so vsi podatki, ki jih potrebujejo, telefonska številka, obrazec za naročilo, cena, slike in količina. Obiskovalci vsi po vrsti zapustijo spletne strani, kar pomeni 100% Bounce Rate, vendar imajo tudi vse podatke, ki jih potrebujejo, da naročijo vaše hruške. Vi medtem morda že veselo pakirate in pošiljate hruške naokoli.

Bounce Rate sam po sebi ni nikoli zadosten podatek. Vedno ga je potrebno gledati v povezavi z drugimi podatki, še posebej s časom, ki ga obiskovalci preživijo na straneh ter na katerih straneh preživijo največ časa.

>> na temo Statistika obiska spletne strani - Google Analytics, 1. del

ponedeljek, 1. februar 2010

Statistika obiska spletne strani - Google Analytics, 1. del

obisk spletne strani
Kaj počnejo obiskovalci na vaših spletni strani? Koliko obiskovalcev prazaprav imate na svojih straneh? Sploh veste, kdo so vaši obiskovalci?

Če je odgovor na vsaj eno vprašanje negativen, potem je pravi čas za namestitev Google statistike.

Obstaja še nekaj drugih statistik, kot je GoStats, StatCounter, StatCrunch in ostale, vendar je enostaven vpis na Google analitiko z Gmailom in njena takojšnja uporaba in delovanje razlog več za uporabo le-te.

Za namestitev statistike potrebujete dostop do strežnika, kjer gostujete s spletnimi stranmi in osnovno poznavanje HTML-ja. Če vam to predstavlja težavo, naj vam vaši skrbniki ali izdelovalci spletnih strani to postorijo. Za primerjavo, našim strankam nameščamo analitiko zastonj in za nameščanje potrebujemo, da bom pretiraval, 30 minut. Tako, da ovir, da tudi sami ne bi imeli spodobne statistike obiskovalcev spletnih strani, ni.

Ko bo statistika enkrat nameščena, bodo prvi rezultati vidni že takoj naslednji dan, saj analitika beleži rezultate za 24 ur nazaj. V poplavi številk, povezav in statističnih kazalcev, naj izpostavim naslednje, ki so pomembni za večino lastnikov spletnih strani:
Skratka, Google Analytics je lahko s pravilno uporabo pomembno orožje v vaših rokah za boljšo optimizacijo spletnih strani in posledično večji zaslužek.