četrtek, 29. julij 2010

Napake pri pisanju bloga

slovnične napake
Ko se lotite pisanja novega bloga, ste polni svežih idej in bi radi čimprej te svoje ideje predstavili tudi svetu. Saj vem, neučakani ste in idej je veliko, a vseeno je potrebno malo strpnosti.


Pisanje na obroke

Največja napaka, ki jo kot začetnik naredite je, da svoje bralce navadite na vsakodnevno dodajanje objav. Ker ste na začetku, bralcev pa ponavadi ni, to niti ni tako hudo. Vendar, ko zmanjka idej oz. ko vas čevelj več ne žuli, ponavadi vsi začnemo s tem razlogom, se zgodi, da od začetnih vsakodnevnih objav mine tudi po mesec ali več. Le kdo vas bo potem resno vzel?


Brezciljno tavanje

Ena večjih napak je tudi, ko si na zastavimo ciljev bloga. Kaj želim z blogom doseči, komu se obračam, za koga pišem? In se potem zgodi, da pišemo malo o hruškah, malo pa o hotelskih nastanitvah. S tem zgubljamo rdečo nit in samo begamo obiskovalce in bralce bloga.


Kaj je avtor želel s tem povedati?

V povezavi z zgornjim sestavkom je tesno povezano tudi skakanje iz teme na temo in to vse v eni objavi. Ker ne pišemo redno, se zgodi, da vmes mine preveč časa, idej pa je veliko in ko želimo vse to povezati v smiselno celoto, izgubimo smisel. Če se izgubljamo mi, kot pisec, kako se mora šele bralec?


Slovnične napače

Slovnične napake so rak rana vseh nas, amaterskih piscev. Vendar se eni bolj, drugi slabše spopadamo z njimi. Že v sami osnovi nam manjka leporečja in pravilnega besedičenja, vse to povezavno s slovničnimi napakami, pa je sploh problematično. In ko nas pritisne še časovna stiska je prava veselica. Eden lepše pisanih blogov na temo pravilnega pisanja besedil, najdemo na naslovu http://pisanje-besedil.blogspot.com/ 

ponedeljek, 26. julij 2010

Nevidni tekst - optimizacija spletnih strani, 3. del

hidden text
Neviden tekst oz. ključne besede napisane na vaši spletni strani so lahko še večja nadloga, kot kupovanje povezav. Če imate spletno stran z nevidnim tekstom nekje spodaj ali zgoraj:) kjerkoli, to nemudoma odstranite! To je eden od razlogov, zakaj zna biti vaša spletna stran na črni listi Googla. Če sami ne morete, kontaktirajte podjetje, ki vam je stran izdelalo. Če niso dosegljivi ali se obotavljajo, je pravi čas zamenjavo izdelovalca vaše spletne strani. Kajti kriminal je že to, da je kdo sploh pomislil na tak trik in vam to namestil na spletno stran. Zelo poredko se zgodi, a včasih iskalniki že preveč svetlo sivo barvo obravnavajo kot 'hidden text'.

Podjetje ali posameznik, ki vam je izdelal tako stran je za v zapor. Rezultati znajo biti na začetku celo zadovoljivi. Iskalnik zazna vašo stran in ključne besede. Vse v redu. Spletno stran zna na začetku prikazovati celo zelo visoko, vendar ko iskalnik dojame, da je na strani nevidni tekst (hidden text), bo vašo stran zagotovo dal na črno listo, kar pomeni, da ne bo več obiskovalcev preko iskalnikov. Od obiska iz iskalnikov pa tako in tako vsi živimo.

Ko ste enkrat na 'black listi' vam ne more pomagati nihče. Vsakršno pisanje, dokazovanje, prošnje, moledovanje Googlu so zaman. Ceneje in boljše je, da kupite novo domeno in začnete stvar znova.

četrtek, 22. julij 2010

Spletne strani in uporaba fontov

Obširno temo o uporabi fontov na spletni strani smo pred časom že obdelali tule. Vendar gre tu za uporabo fontov, ki jih ima uporabnik naložene na svojem računalniku, če določenega fonta nima, mu prikaže naslednjega napisanega v vrsti. Naprimer za ukaz (font-family: Trebuchet MS, Verdana, Georgia) mora uporabnik imeti Trebuchet Ms, če ga nima mu prikazuje font Verdano, če tudi tega nima v svojem računalniku pa mu prikazuje Georgio.

Sedaj pa nam Google ponuja uporabo fontov na spletnih straneh za katere ni potrebno, da jih imamo nameščene tudi na računalniku. Na spletni strani http://code.google.com/webfonts si lahko ogledate kako namestiti take fonte. Če ste naveličani uporabe Ariala, Times-a, Georgie ter še posebej Trebuchet-a je to prava stvar. Zaenkrat je teh fontov 18 z različnimi variacijami, verjetno pa je, da se bo spisek dodatno širil.

Kako namestim Google fonte?

Kot rečeno na spletni strani http://code.google.com/webfonts izberete tip pisave, ki ga želite uporabiti na spletni strani. Kar vam odpre dodatno možnost, kjer določite vrsto fonta, italic, bold, itd. Kliknete "PRIDOBI KODO" in to je to. To kodo vstavite na spletno stran pred zaključek glave, se pravi tule </head>.  V vašo .css kodo dodate še ustrezen ukaz, kot naprimer tale za font OFL Sorts - h1 { font-family: 'OFL Sorts Mill Goudy TT', arial, serif; } in na vaši strani prikazuje pisavo s fontom OFL Sorts.

Ko ponavadi, so tudi tukaj s šumniki težave. Medtem, ko vse posebne znake, nemške, ruske, španske prikazuje ima s šumniki težave in prikaže font, ki ga imamo napisanega v .css kot privzetega. Lahko tudi sami uvozite svoj font s šumniki in tako rešite težavo, a postopek ni tako enostaven. Pravtako je možno, da tak font že ima večina uporabnikov naloženega na računalniku in je potem lažje samo v .css kodi uporabiti ta  isti font.

Dobra stvar uporabe Google fontov je predvsem v izgledu spletnih strani. S tem bodo spletne strani postale lepše, prijaznejše in bolj raznolike, saj ne bo imela vsaka druga Trebucheta, ki je kar nekako pometel z ostalimi fonti.


Še nameščanje Google fontov po točkah:

- Kliknemo na povezavo http://code.google.com/webfonts
- Izberemo si željen font in nato vrsto fonta
- Nato predogled izbranega fonta, kjer pridobimo kodo na "Get the code"
- Po "Get the code" uporabimo dve vrstici, ki nam jih ponudi Google in sicer:
<link href='http://fonts.googleapis.com/css?family=Molengo' rel='stylesheet' type='text/css'> Prvo, ki jo vstavimo pred zaključek </head> v html dokumentu, ter

h1 { font-family: 'Molengo', arial, serif; } , ki ga dodamo v naš .css dokument.

ponedeljek, 19. julij 2010

Kupovanje povezav - optimizacija spletnih strani, 2. del

kupovanje povezavKupovanje povezav je eden od načinov optimizacije spletnih strani, ki je bil pred časom zelo priljubljen in se ga uporablja še danes. Kupovanje povezav deluje morda na iskalnikih tipa Najdi.si ipd, pri Googlu žal to ne gre. Google uporablja tehnike za odkrivanje kupljenih povezav in ko to zazna, ustrezno ukrepa.

Svoj čas in denar lahko uporabite bolj podjetno, kot ja zakup linkov, je pa res, da je zelo enostavno. Plačaš in dobiš povezave, vendar je vprašljiva vrednost takih povezav. Kot že rečeno boljši iskalniki to kaznujejo. Pravtako je veliko število takih, ki so enako kot vi kupili povezave, kar pomeni, da je povezava na vas vredna skoraj nič. Primer: Iz spletne strani, ki ima 100 zunanjih povezav, gre na vas samo 1% celotne vrednosti strani. Zelo malo. Boljše za vas, da niste v taki soseščini. Ena prava povezava lahko odtehta, 200 takih 'slabih' povezav.

četrtek, 15. julij 2010

Škodljiva optimizacija spletnih strani, 1. del

slaba optimizacija spletne strani
Tudi škodljiva optimizacija spletnih strani obstaja, res je. Ker jih je veliko bomo vsako obdelali posebej. Do škodljive optimizacije spletnih strani pride ponavadi takole. Strokovnjak za optimizacijo vam obljubi, da vas bo spravil na prva mesta na iskalnikih. Ker ste tega nevešči, mu seveda verjamete, le zakaj mu ne bi.

Opozorilo št.1!

Nihče vam ne more zagotoviti prvega mesta na spletnih iskalnikih, četudi je konkurenca na vaše ključne besede majhna. Še težje pa v panogah, kjer je konkurenca velika kot npr. oblikovanje, izdelava strani, PVC okna, nepremičnine, računovodstvo ipd. Se pravi, če vam nekdo obljublja oblake v nebesih, že ni pravi strokovnjak.

black hat seo
Možno je tudi, da se optimizacije spletne strani lotite sami. Če tega niste še nikoli počeli se zna zgoditi, da vam uspe par zadev, lahko pa se zgodi, da je katera od teh tudi 'prepovedana' s strani svetovnih iskalnikov. Že ena taka napaka je dovolj, da vašo spletno stran ne ponudi več v iskalnih rezultatih in ves trud in čas je bil vložen zaman. Ne bom ravno rekel, da tega ne počnite sami, ker če se držite nekih preverjenih napotkov tako hudo tudi ni :) Je pa tako, da z on-site optimizacijo spletnih strani, kot že neštetokrat povedano pokrijete samo 20%, vse ostalo pa temelji na ostalih obstranskih zadevah.

Še nekaj napotkov, kako prepoznati slabo firmo za optimizacijo vaše spletne strani:
  • visokoleteče obljube
  • takojšnji rezultati
  • 'kvalitetna' mreža svojih povezav
  • vpis v 'svetovne' imenike
  • poznavanje Googla in njegovih algoritmov
  • nepomembne statistike
  • priporočila 'zadovoljnih' strank
  • neutrudno klicarjenje, pošiljanje spam pošte in prošnje za optimizacijo vaše strani
  • verjetno se spomnite še sami kakšne zadeve

Za začetek samo toliko: Bližnjic hvalabogu ni!



Škodljiva optimizacija spletne strani:

torek, 13. julij 2010

Glasbene novice - Glasbeni portal

V teh vročih poletnih mesecih, v času kislih kumaric je luč ugledal nov glasbeni portal z aktualnimi glasbenimi novičkami. Pohvalno! Glasbene novice lahko spremljate na spletnem naslovu: http://www.glasbene-novice.si/

ponedeljek, 12. julij 2010

Zadnja spletna stran

Pred kratkim je bilo nekaj komentarjev na prvo spletno stran na internetu. Čudno se mi zdi, da dotični ne ve, katera je zadnja spletna stran, to je pa ja splošno znano:) No kakorkoli, tule je zadnja spletna stran na netu: http://www.theverylastpageontheinternet.com/

Še v sliki:

zadnja spletna stran

sreda, 07. julij 2010

Prve registrirane domene na internetu

Spisek prvih 50-ih domen, ki so bile kdajkoli registrirane na spletu. Ja res je, prva domena symbolics.com praznuje letos že 25 let obstoja!












  • 1. 15 Mar 1985 Symbolics.com


  • 2. 24 Apr 1985 BBN.com


  • 3. 24 May 1985 Think.com


  • 4. 11 Jul 1985 MCC.com


  • 5. 30 Sep 1985 DEC.com


  • 6. 07 Nov 1985 Northrop.com


  • 7. 09 Jan 1986 Xerox.com


  • 8. 17 Jan 1986 SRI.com


  • 9. 03 Mar 1986 HP.com


  • 10. 05 Mar 1986 Bellcore.com


  • 11. 19 Mar 1986 IBM.com


  • 11. 19 Mar 1986 Sun.com


  • 13. 25 Mar 1986 Intel.com


  • 13. 25 Mar 1986 TI.com


  • 15. 25 Apr 1986 ATT.com


  • 16. 08 May 1986 GMR.com


  • 16. 08 May 1986 TEK.com


  • 18. 10 Jul 1986 FMC.com


  • 18. 10 Jul 1986 UB.com


  • 20. 05 Aug 1986 Bell-ATL.com


  • 20. 05 Aug 1986 GE.com


  • 20. 05 Aug 1986 Grebyn.com


  • 20. 05 Aug 1986 ISC.com


  • 20. 05 Aug 1986 NSC.com


  • 20. 05 Aug 1986 Stargate.com


  • 26. 02 Sep 1986 Boeing.com


  • 27. 18 Sep 1986 ITCorp.com


  • 28. 29 Sep 1986 Siemens.com


  • 29. 18 Oct 1986 Pyramid.com


  • 30. 27 Oct 1986 AlphaCDC.com


  • 30. 27 Oct 1986 BDM.com


  • 30. 27 Oct 1986 Fluke.com


  • 30. 27 Oct 1986 Inmet.com


  • 30. 27 Oct 1986 Kesmai.com


  • 30. 27 Oct 1986 Mentor.com


  • 30. 27 Oct 1986 NEC.com


  • 30. 27 Oct 1986 Ray.com


  • 30. 27 Oct 1986 Rosemount.com


  • 30. 27 Oct 1986 Vortex.com


  • 40. 05 Nov 1986 Alcoa.com


  • 40. 05 Nov 1986 GTE.com


  • 42. 17 Nov 1986 Adobe.com


  • 42. 17 Nov 1986 AMD.com


  • 42. 17 Nov 1986 DAS.com


  • 42. 17 Nov 1986 Data IO.com


  • 42. 17 Nov 1986 Octopus.com


  • 42. 17 Nov 1986 Portal.com


  • 42. 17 Nov 1986 Teltone.com


  • 42. 11 Dec 1986 3Com.com


  • 50. 11 Dec 1986 Amdahl.com
  • ponedeljek, 05. julij 2010

    Prva spletna stran v zgodovini! A veste katera je bila?

    Prva spletna stran na sploh je bila spletna stran CERN-a, Evropskega inštituta za nuklearne raziskave. URL do prve spletne strani pa je bil http://nxoc01.cern.ch/hypertext/WWW/TheProject.html Stran je bila objavljena 6 avgusta 1991. Ta podstran žal ni več dosegljiva, se je pa tule ohranila njena poznejša različica iz leta 1992 Vse ostalo je zgodovina.

    četrtek, 01. julij 2010

    Google alerts! Ustvari opozorila preko Googla

    google alerts
    Google opozorila pridejo zelo prav, če želite imeti konkurenco na 'oku', kot bi se reklo oz. če želite biti vedno na tekočem, kaj se dogaja v vaši panogi na spletu.

    Najprej potrebujete Google Gmail, ki ga lahko kreirate tule. Ko imate ustvarjen svoj račun, sedaj po novem potrebujete tudi potrdilo preko GSM mobilnega telefona, se lahko začne ustvarjanje opozoril.

    Kako ustvarim Google opozorilo?

    Ker Google vsakodnevno indexira celoten splet si lahko preko Googla ustvarite zaznamke, ki se vam avtomatično pošiljajo na vaš Gmail račun. V primeru, da ustvarjate poslovni imenik podjetij daste v Google alerts besedo poslovni imenik in Google vas bo vsakič, ko na spletu zazna to besedo opozoril.

    Google alerts ustvarite na povezavi http://www.google.com/alerts, kjer lahko tudi nastavite kako pogosto in koliko teh opozoril želite prejeti.