ponedeljek, 27. september 2010

Instant internet - Pravična poraba, pravična cena?

Med drugim, da uporabljam T-2, Siol, včasih tudi kabelski internet, sem tudi uporabnik Mobitel Instant Internet-a. Ko sem pred leti podpisoval pogodbo, sem jo podpisal v dobri veri, da je uporaba neomejena. Vsaj tako so jo tudi reklamirali. Obstajali sta dve možnosti: neomejen dostop do brezžičnega interneta po ceni 29.99 EUR, in omejen  do 5GB na mesec, cene pa se niti več ne spomnim.

Seveda je bila bolj privlačna prva ponudba in sem jo vzel. Pa pustimo ob strani, da stvar že na začetku ni delovala kot bi morala, prekinjanje povezave, slaba povezava, neodzivnost. Na 3-dnevni test dobiš ZTEjev modem, ki dela solidno, ko pogodbo podpišeš pa ti dajo 'starega' Hyundaija, ampak ker povezavo nujno potrebujem, sem jo vzel. In vse do maja 2010 je bilo z vzponi in padci dokaj zadovoljivo, resda sem se vrnil v čase starih modemov in počasnega nalaganja strani, a tudi spomini na tiste stare čase nekaj štejejo. Potem pa vsak mesec v predalu pošta: "Zaradi pravične porabe ..." Se ne spomnim, da sem kdaj z Mobitelom podpisoval kakšno 'pravično' pogodbo. V pogodbi je omenjen samo neomejen dostop do spleta.

Po klicu na 041 700 700 mi je zelo prijazna svetovalka razložila nova pravila igre, ki si jih lahko preberete tule. Na kratko, vsak ki v obračunskem obdobju (1 mesec, npr) prekorači porabo 20GB prenosa, se mu prenos avtomatično zmanjša na 364Kb oz nekaj takega. Recimo, da je 20GB dovolj za neko normalno delo, a vendar zakaj se potem reklamirajo Neomejen dostop? Slika zgoraj! Društvo za varstvo potrošnikov pa nič. Verjetno imajo pomembnejše delo, koliko kje stane kakšna konzerva tune, kot da nam je mar.

Pravična poraba je vseeno malce 'nategnjena' beseda. Elektrika in voda staneta ravno toliko, kot dostop do interneta, a je to potem tudi pravična cena? Kakor za koga, za ponudnike dostopa do spleta verjetno ja.

Ukiniti besedo pravična poraba in prenehati reklamirati neomejen dostop, ki to ni, pa bomo vsi veseli.

petek, 24. september 2010

Film o Facebook-u

1. oktobra se začne po Ameriki predvajati težko pričakovani film o socialnem omrežju Facebook. Uradni naslov filma je "The Social Network". Več o prihajajočem filmu na spletni strani IMDB

Trailer filma:

ponedeljek, 20. september 2010

Izdelava spletnih strani postaja poklic

Pred časom, kakšnih 20 let nazaj, ko si nesel 'hudo pokvarjen' računalnik lokalnem serviserju in s strahospoštovanjem previdno vprašal, ne koliko bo, ampak kdaj bo popravilo končano, te je samo čudno pogledal. Češ, kako to sploh lahko vprašaš? Računalnik ne dela, je tako?, te je znal osorno vprašati. Bo, ko bo, je bil ponavadi odgovor. Potem te je po kakšnem tednu dni poklical na domačo stacionarno številko, k sreči si bil ravno doma, in te blagoslovil priti po računalnik. Da je bilo popravilo zahtevno, v to sploh ni bilo dvoma. Zamenjava napajalnika je popravilo, ki zahteva teden ali več priprav in testiranj.

Vendar to so bili drugi časi. Časi, ko je bilo serviserjev malo, med njimi pa je vladal nek tih cehovski dogovor. Potem so prišle frizerke. Ali so bile frizerke prej? No, saj ni važno. Salonov je bilo kot gob po dežju in vsaka je znala striči po zadnji modi. To, da smo vsi nosili naželirane fudbalerke ni nikogar motilo. Pa se je spet obrnilo tako, da so 'preživele' le najboljše.

Podobno je z izdelovalci spletnih strani. Saj to ni poklic, bi kdo dejal. Res ni. Ni nobene šole, ki bi poučevala predmet izdelava spletnih strani. FERI malo omeni, nakaže, ne izobrazi pa samostojnega izdelovalca spletnih strani. To je še vedno v domeni posameznika in njegove volje za učenjem. Ker danes ni več dovolj, da zna posameznik pisati kodo. To je še najmanjši problem, saj obstaja veliko brezplačnih aplikacij, ki zna to narediti dokaj korektno. Več o brezplačni izdelavi spletne strani tule >> Pomembnih je čedalje več faktorjev in tudi kupci spletnih strani se zavedajo, da ni več dovolj imeti spletno stran, ampak mora biti ta najdena in obiskana in mora prinašati dobiček, drugače jo je brezveze imeti.

Čeprav na Najdi.si vsakodnevno videvamo med novostmi nove in nove s.p.-je, posameznike in podjetja, ki ponujajo izdelavo strani, oglaševanje, se pravi cel IT paket, sem prepričan, da bo tudi tu, tako kot s frizerkami, čas poskrbel, da bodo preživeli le najboljši. Nekateri od njih bi celo sami potrebovali prenovo strani. Se bodo pa vedno pojavljali novi, na to lahko računamo. Danes je izdelovalec spletnih strani res lahko že vsak, ki ga malo zanima splet. Stric vodoinstalater, sosed ureja travnike, pa še mama pozna nekoga iz Maribora, ki ima računovodski servis, pa so tu številne reference.

Izdelava spletnih strani postaja oz. je že postala poklic. Je pa zanimivo, da besedne zveze izdelava spletnih strani naš SSKJ sploh ne pozna. Če pomislimo koliko prej omenjenih podjetij, posameznikov na spletu stavi ravno na to besedno zvezo, je to kriminal. No, da SSKJ caplja za časom smo itak že vajeni.

četrtek, 16. september 2010

Facebook registracija - Kako se registrirati na Facebook

Saj ni res, pa je. Še vedno obstajajo uporabniki, ki prosijo za pomoč, ker si ne znajo urediti Facebook registracije.

Evo, v par enostavnih korakih.

Kako se registrirati na Facebook?

1. korak
Prvi korak registracije je, da v opravilno vrstico spletnega brskalnika vpišete http://www.facebook.com/

2. korak
Ko ste na spletni strani Facebooka, je desno spodaj zelen gumb, "Sign up" oz. "Pridruži se", ki ga kliknete.

3. korak
Vpis osebnih podatkov. Ime, priimek, e-mail, ki mora biti delujoč, saj boste nanj prejeli mail za potrditev, geslo, spol. In rojstni podatki.

Zakaj je dobro pravilno izpolniti rojstne podatke?
Ker le tako Facebook zagotovi dostop do vsebin, ki so starosti primerne. In ker vas bodo vaši prijatelji tako lažje našli.

Ko vse izpolnete, kliknete na gumb "Pridruži se". Pogojev uporabe itak nikoli nihče ne bere.

4. korak
Na mail, ki ste ga navedli ste dobili potrditveno sporočilo. Pod tekstom „You recently registered for Facebook. To complete your registration, follow this link: “,  kliknete modro povezavo.

5. korak
Logirani ste! Sedaj lahko začnete brskati, za prijatelji, ki ste jih zanemarili.

Predno se registrirate, si je priporočljivo ogledati tale video. Hvala Julian!

ponedeljek, 13. september 2010

Google instant search - Komu koristi?

Google je prestavil, kakor so ga poimenovali, Google Instant Search. Izboljšavo iskalnika, ki je že pred časom sugeriral rezultate, vendar ne tako očitno in moteče kot sedaj. Razvijalci zatrjujejo, da na tak način prihranimo do 3 sekunde časa pri posameznem iskanju. Iskanje omogočajo brskalniki Internet Explorer, Chrome, Firefox ter Safari, vednar ne povsod. Storitev je omejena na uporabnike širom ZDA ter na izbrane države v Evropi.

Še video navdušenih 'naključnih' uporabnikov:

Sam ne delim takšnega navdušenja. Postavlja se vprašanje komu to koristi? Ker vam sedaj Google ponuja rezultate, ki so že tako vedno pri vrhu, se bo začelo dogajati, da tisti, ki so bili sedaj na 2 ali 3 mestu med rezultati, sploh ne bodo več obiskani.

Primer slika spodaj: Če smo včasih vpisali v iskalno polje "World news today" je bil prvi rezultat CNN.COM. Sedaj pa nam Google ponuja rezultate še naprej in ti rezultati so, ..abc, ...bbc, ...fox, ...video. Si predstavljate povprečnega uporabnika? Kliknil bo seveda prvo, ki mu ga Google ponudi in to je "World news today ABC!" Po kakšnem ključu Google ponuja rezultate je vprašanje. Po priljubljenosti zanesljivo ne, saj je ABC za iskani pojem (World news today) šele na 14! mestu. Je posledica, tega, ker s CNN nima podpisane pogodbe za Google news?



Tule se bo Google težko zmazal z Don't be Evil! Če se tako 'prirejanje rezultatov' lahko zgodi pri tako iskanem pojmu, kaj se šele lahko zgodi pri manj iskanih. Morda pa si Google obeta nov kanal za dodaten zaslužek? So s tem odprli tekmo za edino prosto mesto, ki je še kaj vredno? Močno upam, da ne.

S to potezo je Google brcnil v temo. Sicer pa, saj niso prvič. Izkazalo se je, da Buzz ni tako zelo privlačna aplikacija, kot je sprva kazalo. Opustili so Wave za nedoločen čas. Orkut pa tudi poznajo samo Brazilci,  in verjetno bi se našlo še kaj.

četrtek, 09. september 2010

Brezplačni filmi - Google nam daje filme brezplačno na ogled

Čeprav ni nič brezplačno, se na prvi pogled vendarle zdi, da je dal Google preko svoje zelo obiskane spletne strani YouTube filme na ogled brezplačno. Z uspešnim dogovorom s filmskimi studii Sony Pictures, MGM ter Lionsgate je odkupil pravice za filme, zaenkrat B-produkcije in jih dal na ogled preko svoje strani http://www.youtube.com/movies. Filmi so kot rečeno, B ali celo C produkcije, za večino niste še nikdar slišali, razen če niste "Marcel jr.", vendar je verjetno, če se bo stvar prijela, da bodo na voljo čedalje boljši in novejši filmi. Zaenkrat je bolj poskrbljeno za ljubitelje Bollywood filmov, saj je večina le-teh. Vsega skupaj je filmov okoli 400, neangleški pa so opremljeni z angleškimi podnapisi.

Ogled je kot rečeno brezplačen, nam bo pa Google za to serviral oglase. Še malo pa bomo imeli Google tudi v svoji dnevni sobi. S podatki, ki jih ve o nas, nam bo lahko ponudil relevantne oglase za nas. Če smo ljubitelji knjig, bodo to oglasi za knjige, če pričakujemo otroka, pa oglasi o otroških igračah, vozičkih, posteljicah. Za oglaševalce je to dobro, saj bodo tako prihranili denar in svoj oglas ponudili res samo potencialnim kupcem. S tem pa Google posega tudi na področje ostalih velikih igralcev na spletu Amazon, Yahoo, eBay ter klasičnih oglasnih medijev televiziji, časopisom, radijem.

Očitno je, da se izteka čas klasičnemu oglaševanju, kjer ste svoj oglas predvajali na televiziji in s tem nagovorili le peščico kupcev. Google želi narediti popolno oglasno aplikacijo, kjer bo izkoristek oglaševanja 100%. Cilj je smel, vendar sem prepričan, da jim bo uspelo. Če ne Googlu, pa morda komu drugemu, morda podjetju, ki ga še ni in bo zasijal ter pometel s konkurenco, kot so nekoč Yahoo, Google ali Facebook.

ponedeljek, 06. september 2010

Podvojena vsebina - optimizacija spletnih strani, 6. del

O podvojeni smo pisali že v objavi Podvojena vsebina na spletni strani. Več kot očitno je, da je duplicate content le mit, tako kot je vanj podvomil že Mijagi v komentarju pred časom. Iskalniki danes s težavo ločijo kaj je resnično duplicate content in kaj je ista vsebina po ostalih socialnih omrežjih, kot so Digg, Stumbleupon, Reddit, Facebook, Blogger, Wordpress, itd.

Google morda bolj pazi kaj bo serviral kot rezultate na domeni Google.com, kar pa se tiče iskanja na Google.si smo priča številnim dvojnim rezultatom, kjer je celo ista vsebina na različnih domenah in ni kaznovana. Se pravi, da iskalniki kljubvsemu ne kaznujejo podvojene vsebine. Tudi na naših testnih straneh smo opazili, da vsebina, ki je očitno popolnoma enaka ni sankcionirana s strani iskalnikov.

Vseeno se je dobro izogibati podvojenim vsebinam. Zakaj? Ker nikoli ne veš, kdaj bodo iskalniki posodobili parametre in se hitro lahko znajdeš kje na black listi.

četrtek, 02. september 2010

Socialne mreže - Želite svoje življenje nazaj?

Vse kar počnete na pričujoči spletni strani, počnete na lastno odgovornost!!!

Saj se morda zdi noro, da v času, ko Facebook po obisku prehiteva celo Google, nekdo ponuja spletno stran, kjer lahko pobrišete vse svoje račune na socialnih mrežah, kot so Facebook, Twitter, LinkedIn ter MySpace. Ravno to ponuja spletna stran Web 2.0 Suicide Machine Vrnitev v realno življenje. Počasi za vami pobriše vse sledi, ki ste jih pustili na socialnem omrežju, za vami ostane le okostnjak.

Če želite oditi v stilu je Suicide Machine prava stran za vas.





Zelo domiseln video na temo vrnitve v realno življenje.


web 2.0 suicide machine promotion from moddr_ on Vimeo.


Vse kar počnete na pričujoči spletni strani, počnete na lastno odgovornost!!!