torek, 27. oktober 2009

Duplicate content - podvojena vsebina na spletnih straneh

Spletni iskalniki skušajo, da bi prikazali čim relevantnejše rezultate pri iskanju, spletne strani z enakimi vsebinami izključevati iz prikaza rezultatov. Ravno zato je potrebno biti pozoren, če se vam zazdi, da so bile vaše vsebine prekopirane ali kakorkoli drugače "predelane". Do podvojenih vsebin lahko pride na več načinov:

1. Spletne strani s popolnoma enako vsebino. Vsebine in teksti so popolnoma prekopirani iz druge spletne strani. To je najhujša oblika kršitev avtorskih pravic, kar lahko prijavite tule >>
2. Opisi izdelkov v spletnih trgovinah. Ker se izdelki danes zelo hitro menjajo, je spletnih trgovinam lažje, če uporabijo opise izdelkov, ki jih je pripravil proizvajalec. In ker se vsi poslužujejo istega trika, so posledično tudi opisi enaki ali vsaj podobni. Kar spet pripelje do podvojenih vsebin.
3. "Predelane" vsebine. Spletne vsebine so prekopirane, vendar do te mere, da se na prvo žogo ne vidi, da gre za isti tekst. Popravljeni so npr. skloni, končnice, vendar gre v bistvu za podvajanje vsebin, kar iskalniki obravnavajo kot spam.

Če je nekdo "ukradel" podobo vaše spletne strani ali postavitev menijev, slik, grafično predlogo, niti ni najhujša oblika kršenja avtorskih pravic. Huje je, če so prekopirani vaši teksti, kajti le to lahko iskalniki kaznujejo. Če sumite, da se je to zgodilo, lahko preverite na spletni strani www.copyscape.com.

Primer spletne strani, kjer so bile pokradene vsebine. http://www.wipic.com/slo/ Spletna stran je bila prekopirana z vsemi vsebinami in povezavami. Razlog kopiranja je bil, ker je sama stran www.wipic.com izredno uporabna in zato zelo obiskana. Sam nepridiprav pa jo je porabil za nastavitev svojih linkov.

2 komentarja:

  1. Halo! Baje da je "duplicate content" samo mit, v smislu tega, da ne pride do "kaznovanja" oziroma brisanja s strani iskalnikov.

    Kot vem, v sloveniji večji spletni portali kupujejo isto vsebino od STA, google jih pa ni ravno zblokirov..

    Vidm tud da blogger tud dobr znate uporablat, tkoda pohvalno : )

    Kakorkoli, lp Denis

    OdgovoriIzbriši
  2. Se strinjam, da Google danes težko določi kaj je duplicate content. V poplavi socialov in ostale navlake ala twitter, digg, ... kjer se vsebina duplicira, je težko "kaznovati" nekaj za kar niti nisi sam odgovoren.

    OdgovoriIzbriši