Google je sredi oktobra 2009 najavil, da ukinja PageRank (v nadaljevanju: PR) in da bo izvzet iz Webmaster orodij. Kar je naleteto na kar nekaj sumničavih ugibanj, zakaj je temu tako, saj je bil PR eden od prvih in najbolj vidnih pokazateljev o vrednosti spletne strani.
Konec oktobra pa je Google posodobil PageRank spletnih strani, širom spleta, kar je bilo precejšnje presenečenje.
Da najprej razčistimo pojma PageRank ter Google Webmaster Tools.
PageRank je algoritem, poimenovan po Larry-ju Page-u, ki predstavlja pomembnost določene spletne strani na podlagi števila vhodnih in izhodnih povezav na spletno stran in kvaliteti teh povezav. Pomemben je zlasti zato, ker je bil do pred kratkim eden od številnih dejavnikov, ki je določal položaj spletne strani pri iskalnih rezultatih.
Google Webmaster Tools je brezplačno orodje za upravljalce spletnih strani s katerim si lahko pomagajo izboljšati rezultate spletnih strani na google iskalniku. Podrobneje tukaj >>.
Razlogi za ukinitev PageRank-a naj bi bili, da dajemo vse preveč pomena PR. Da PR ne odraža pravega stanja, ker so njegovi rezultati stari ponavadi 3 mesece ali več in niso odraz trenutnega stanja. Uspešnost neke spletne strani naj se ne bi merila s PR, ampak z obiskom in denarjem, ki ga ta stran prinaša. Vendar niso vse spletne strani namenjene prinašanju denarja, ali pa nas hoče Google pahniti v to?
Ugotovitve 'strokovnjakov', da je Google ukinil PR in da naj bi bil novi standard merjenja moči spletnih strani Alexa, so kratkomalo iz trte zvite. Google v svoji zgodovini ni nikoli prepustil primata nekomu kar tako. Spomnimo se samo Youtub-a ter Blogger-ja. Ko sta postala velika, ju je enostavno kupil. Kaj želi Google z ukinjanjem/skrivanjem PageRank-a ter njegovim posodabljanjem pokazati, bo povedal čas, ki je pri Googlu edina prava vrednost.
Ni komentarjev:
Objavite komentar