torek, 14. junij 2011

Flash animacije na spletnih straneh

Pred časom, 5 let ali več, mi je znanec na moj odgovor, da spletne strani izdelujemo "na roke" - v HTML tehniki, vehementno odgovoril, da je HTML mrtev. Flash naj bi bil še kako živ. Kot kaže, je bil slab napovedovalec prihodnosti.

flash animacija
Se morda spomnite, kdaj ste na kakšni spletni strani videli kakšno vstopno animacijo? Ponavadi vedno iščemo gumb »Preskoči animacijo«. Kako to, če je pa le-ta lepa, všečna in zanimiva? Ker je zanimiva samo prvič, vsakič naslednjič pa ne več. In ko stotič pridemo na stran, kjer nas na začetku vedno pozdravi ena in ista flash animacija, jo imamo verjetno že vrh glave. Na takšne strani, vsaj sam, ne hodim preveč rad, če res že moram.

Sedaj je zunaj HTML5 in CSS3, ki omogočata oh in sploh izdelane spletne strani, mi vsi pa še vedno delamo strani, ki so "tako 2009", sence pa to, kot se je izrazil bralec bloga v komentarju tukaj. Zakaj je tako? Zakaj kljub tehnologiji, ki nam je na voljo, od pametnih telefonov, Facebooka, Skypa, iPadov, ... še vedno izdelujemo HTML spletne strani? Ker lončar ali pa mizar, pa brez omalovaževanja obeh poklicev, ne potrebujeta interaktivnosti s svojimi kupci. Kot tudi marsikdo drug ne. Tako, kot je bilo pred časom moderno imeti viden števec na spletni strani, potem Facebook gumbke, danes bo to verjetno +1 Google button ali imeti spletno stran prirejeno za gledanje z mobiteli. Bolj produktivno za oba mojstra je, da v tem času izdelata vrhunsko omaro, mizo ali kuhinjo, peč ali lončeno posodo, jo ustrezno poslikata in postavita na splet med svoje reference. Tako bosta svojim kupcem pokazala, kaj in kako počneta in jih posledično navdušila za nakup.

Veliko referenčnih izdelkov naj bi med drugim pomenilo tudi, da dobro in zanesljivo delaš. Saj interaktivnost je kul. Zanimivo bi bilo mizarja na primer 'v živo' gledati, kako ustvarja kuhinjo ali moderen stol, ga vmes kaj vprašati, itd. Vendar smo Slovenci zelo nehvaležni kupci. Tega mizarja ne bi nagradili za njegovo iznajdljivost in uslužnost ter modernim pristopom k prodaji, ampak bi poslali povpraševanja za kuhinjo še ostalim 10-im mizarjem in izbrali najcenejšega. In še potem, ko bi stvar naročili, dobili, uporabljali, bi nas grizla vest, kaj pa če sem predrago plačal? In bi poslali še povpraševanja za potrditev, da me ja niso prinesli naokoli. Flash animacije so v redu, če si jih lahko ogledam na zahtevo, ne pa da se mi vsiljuje vsakič znova, vedno ena in ista.

Ni komentarjev:

Objava komentarja